Мости і транспортні тунелі
19«Архітектура та будівництво»
Державна: українська мова
Магістр
192 Будівництво і цивільна інженерія
Денна, заочна
Смолянюк Надія Володимирівна
Телефон: +380
Адреса: вул. Ярослава Мудрого 25, ауд. 359
E-mail: nadiksm@ yahoo. com
Повна назва закладу вищої освіти та кафедри, відповідальної за реалізацію ОП
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригінала
Офіційна назва освітньої програми
Тип диплому та обсяг програми
Наявність акредитації
Цикл/рівень програми
Передумови
Мова(и) викладання
Термін дії освітньої програми
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми
Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Кафедра мостів, конструкцій і будівельної механіки ім. В.О.Російського
Ступінь вищої освіти – Магістр. Кваліфікація - Магістр з будівництва та цивільної інженерії
Освітньо-професійна програма «Мости і транспортні тунелі» другого (магістерського) рівня вищої освіти
Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС. Термін навчання 1 рік 4 місяці
Освітня програма пройшла акредитацію НАЗЯВО з отриманням Сертифікату №68 (Рішення №17 (3.313) від 23.12.2019), строк дії сертифікату до 23.12.2024 р
HPK України – 7 рівень; FQ-EHEA – другий цикл; EQFLLL – 7 рівень
Наявність 6 рівня освіти НРК (ступінь бакалавр), 7 рівня (ступінь магістр), освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста. Решта вимог регламентується правилами прийому на поточний рік.
Державна мова
Введено в дію з 01 вересня 2024 р. до кінця строку дії сертифікату про акредитацію або наступного перегляду та доопрацювання відповідно до змін нормативної бази України в сфері вищої освіти
Забезпечення підготовки магістрів за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» до розв’язання ними комплексних проблем у галузі архітектури та будівництва, у сфері проектування і будівництва мостових та інших інженерних споруд з застосуванням інноваційних технологій, що передбачає глибоке переосмислення наявних і створення нових цілісних знань і професійної практики. Надання основи для оригінального мислення та проведення досліджень, для критичного осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань. Магістр будівництва готується для професійної виробничо-технологічної, науково-дослідницької, проектно-конструкторської, організаційно-керівної, адміністративно-управлінської та педагогічної діяльності в галузі будівництва мостів, тунелів, метрополітенів та інших транспортних споруд і будівель, а також в інших галузях, що організаційно входять до складу будівельного комплексу.
Освітньо-професійна програма «Мости і транспортні тунелі» орієнтована на створення компетентностей, які забезпечать здатність здобувача розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у будівництві та цивільній інженерії, зокрема у сфері мосто- та тунелебудування. Програма формує здатність інтегрувати знання для розв’язування задач у широких або мультидисциплінарних контекстах, в умовах нових або незнайомих середовищ за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. ОП враховує запити та професійні інтереси зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів, надає можливості для академічної мобільності та індивідуальної освітньої траєкторії. |
Загальна вища освіта та професійна підготовка у галузі знань «Архітектура та будівництво» за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія». Основний фокус програми орієнтовано на осмислене формування і розвиток професійних компетентностей у галузі транспортного будівництва з проєктування, розрахунку, будівництва, експлуатації, ремонту та реконструкції мостів і транспортних тунелів. Акцент робиться на здобутті спеціалізованих навичок та знань з будівництва транспортної інфраструктури та інноваційної діяльності в будівельній галузі з можливістю подальшої освіти та кар’єрного росту.
Ключові слова: мости, тунелі, життєвий цикл, розрахунок, моделювання, проєктування, будівництво, експлуатація, реконструкція, контроль якості, технічний стан, дослідження, відновлення.
Участь здобувачів у наукових дослідженнях галузевої науково-дослідної лабораторії; отримання практичних навичок на базі сучасних дорожньо-будівельних та мостобудівельних компаній, які використовують у своїй будівельній діяльності новітні технології та матеріали. Для здобувачів ОП є можливість освоєння сучасних програмних продуктів Autodesk AutoCAD, Civil 3D 2023, Revit 2023, SCAD Office, ALLPLAN, ЛІРА- САПР з підвищенням кваліфікації у цьому напряму.
В результаті навчання здобувач здатний виконувати професійну, фахову, керівну, технічну роботу за такими професіями (відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010): 1210.1 – Керівники підприємств, установ та організацій 1223.1 – Головні фахівці - керівники виробничих підрозділів у будівництві - Головний інженер- Директор з капітального будівництва 1223.2 – Начальники (інші керівники) та майстри дільниць (підрозділів) у будівництві - Майстер будівельних та монтажних робіт - Начальник відділу - Начальник дільниці - Начальник лабораторії з контролю виробництва 1313 – Керівники малих підприємств без апарату управління в будівництві - Голова кооперативу будівельного - Директор (керівник) малого будівельного підприємства 1474 – Менеджери (управителі) у сфері досліджень та розробок 1476 – Менеджери (управителі) з архітектури та будівництва, технічного контролю, аналізу та реклами 2142 – Професіонали в галузі цивільного будівництва 2142.1 – Науковий співробітник (цивільне будівництво) - Молодший науковий співробітник (цивільне будівництво) - Науковий співробітник (цивільне будівництво) - Науковий співробітник-консультант (цивільне будівництво) 2142.2 – Інженери в галузі цивільного будівництва - Інженер з нагляду за будівництвом - Інженер з проектно-кошторисної роботи - Інженер-будівельник - Інженер-проектувальник (цивільне будівництво) - Технолог (будівельні матеріали) 2310.2 – Інші викладачі університетів та вищих навчальних закладів - Асистент - Викладач вищого навчального закладу 2447 – Професіонали у сфері управління проектами та програмами Професії та професійні назви робіт згідно International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08): 1223 – Research and development managers - Product development manager - Research manager 1323 – Construction managers - Construction project manager - Project builder |
- Civil engineer - Geotechnical engineer - Structural engineer 1223 – Research and development managers - Product development manager |
2142 – Civil engineers
2310 – University and higher education teachers
Можливість продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та подальшого отримання ступеня доктора філософії; можливість підвищувати кваліфікацію (в тому числі за іншими ОП) у системі післядипломної освіти, отримувати додаткову післядипломну освіту.
Організаційні форми: колективне, групове, інтерактивне, дистанційне, індивідуальне навчання: лекції, семінарські, практичні, лабораторні заняття, індивідуальні заняття, консультації, комп’ютерні практикуми, курсові проекти, он-лайн заняття, електронні курси-ресурси, випускна кваліфікаційна робота, самостійна робота, практики і екскурсії, стажування за договорами.
Технології навчання: інформаційно-комунікаційні, студенто-центровані, імітаційні, дискусійні, проблемні дистанційні, модульні, технології дослідницького навчання, технології індивідуального навчання у співробітництві, проективна освіта.
Форми контролю: усне та письмове опитування, тестування, презентація наукової, творчої роботи, захист курсових проектів; звіти з практичних занять, лабораторних робіт, стажування; заліки, іспити, публічний захист випускної магістерської роботи. Застосовується також рейтингове оцінювання, за результатами якого надаються рекомендації для подальшого навчання.
Види контролю регламентуються внутрішніми стандартами ХНАДУ.
Здатність розв’язувати комплексні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії, зокрема в галузі мостів і транспортних тунелів.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. | |||||||||||||
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою. | |||||||||||||
ЗК03. Здатність приймати обґрунтовані рішення. | |||||||||||||
ЗК04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). | |||||||||||||
ЗК05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. | |||||||||||||
ЗК06. Прагнення до збереження навколишнього середовища | |||||||||||||
ЗК07. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні
|
ПРН01. Демонструвати володіння однією з іноземних мов на рівні, що дозволяє, виражати свою думку з певної проблеми, наводячи різноманітні аргументи, використовуючи її у науковій, інноваційній і професійної діяльності. |
ПРН02. Володіти методами аналізу ефективності застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструктивних рішень на основі знань про їх технічні характеристики, технології та світовий досвід; демонструвати загальні знання при пошуках раціонального техніко-економічного рішення під час проектування, будівництва та реконструкції споруд. |
ПРН03. Володіти методами оцінки вимірювань, їх обробки та аналізу, використовуючи апарат обчислювальної математики. Демонструвати знання методів обробки результатів обстеження, випробування і оцінки технічного стану мостових споруд. Вміння використовувати відповідні комп’ютерні програмні засоби. |
ПРН04. Володіти основними методами аналізу та визначення ризиків, загроз і небезпек на робочих місцях і застосовувати їх при розробленні заходів з підвищення безпеки праці, захисту робочого персоналу від можливих наслідків аварій на виробництві. |
ПРН05. Знати нормативно-правові засади відносин у сфері діяльності з проектування, будівництва та експлуатації автомобільних доріг та мостових споруд для забезпечення потреб держави і громадян результатами діяльності. Організовувати виконання вимог охорони праці при будівництві, ремонті та експлуатації мостових і тунельних споруд. |
ПРН06. Розробляти окремі розділи сучасної науково-технічної документації з проектування, будівництва та експлуатації транспортних споруд. |
ПРН07. Демонструвати знання структури і функцій сучасного наукового знання і тенденцій його історичного розвитку, методології наукового пізнання, здійснювати інформаційний пошук та аналізувати його результати. |
ПРН08. Демонструвати знання для виконання технічного контролю та управління якістю робіт в процесі будівництва та реконструкції мостових споруд та тунелів. |
ПРН09. Застосовувати сучасні програмно-технологічні засоби формування та актуалізації при розробці конструктивних рішень об’єктів будівництва на базі знань номенклатури, конструктивних форм та технологій. Демонструвати та втілювати у професійну діяльність знання інноваційних методів проектування, будівництва та експлуатації інженерних споруд, зокрема, мостів і тунелів. |
ПРН10. Проектувати технологічні процеси зведення, реконструкції, і опорядження будівель і споруд, демонструючи здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні питання, формулювати судження за умов недостатньої інформації. Володіти методами оцінки впливів кліматичних, інженерно-геологічних та екологічних особливостей на розвиток процесів деформацій і зміщень природних та інженерних об’єктів, для створення безпечних умов роботи споруди при розвитку негативних природних явищ. Володіти методами і засобами інформаційного пізнання на рівні новітніх досягнень, необхідних при ремонтах і реконструкції мостових споруд, будівель і тунелів. |
ПРН11. Уміння збирати, аналізувати і систематизувати інформацію за темою, планувати дослідження, готувати науково-технічні звіти, виконувати огляди публікацій на основі чинних вимог до оформлення та затвердження наукової і технічної документації. |
ПРН12. Уміти використовувати системні методи, математичні моделі та інформаційні технології з проектування будівництва інженерних споруд. Приймати комплексні рішення, що гарантують довговічну та надійну роботу мостових споруд. |
ПРН13. Вміти використовувати принципи і методи розрахунку інженерних споруд. Виконувати аналіз напружено-деформованого стану елементів, виявляти ризики протягом життєвого циклу об'єктів транспортного будівництва. |
ПРН14. Виконувати розрахунки як окремих елементів, так і споруд у цілому, з використанням сучасних програмних комплексів та за спрощеними методами за умов недостатньої інформації. |
ПРН15. Уміння навчатися значною мірою самостійно (self-directed) або автономно. |
ПРН16. Уміння працювати в колективі, проявляти комунікабельність, креативність, поважати принципи колегіальної співпраці при виконанні загальних науково-виробничих завдань. |
Навчальні плани
Робочі програми
Обов'язкові
Перелік вибіркових дисциплін наведено у каталозі вибіркових дисциплін за посиланням
Проектна група:
Гарант освітньої програми:
Надія СМОЛЯНЮК, к.т.н., доцент кафедри мостів, конструкцій і будівельної механіки ім. В.О. РОСІЙСЬКОГО, ХНАДУ
Члени групи:
Катерина БЕРЕЖНА, к.т.н, доцент кафедри мостів, конструкцій і будівельної механіки ім. В.О. РОСІЙСЬКОГО, ХНАДУ
Ольга БЕЗБАБІЧЕВА, к.т.н., доцент кафедри мостів, конструкцій і будівельної механіки ім. В.О. РОСІЙСЬКОГО, ХНАДУ
Сергій БУГАЄВСЬКИЙ, д.т.н., професор кафедри мостів, конструкцій і будівельної механіки ім. В.О. РОСІЙСЬКОГО,ХНАДУ
Валерій СТАРЦЕВ, керівник відділу постачання ТОВ «КМДБ» (Консорціум мостового та дорожнього будівництва)
Сергій РЕЗНИЦЬКИЙ, начальник відділу будівництва, ремонту автомобільних доріг та штучних споруд ДП «Дороги Харківщини»
Вікторія ГУРА, здобувач освіти за освітньою програмою «Мости і транспортні тунелі» (рівень магістра)
Дмитро ГЕТАЛО, здобувач освіти за освітньою програмою «Мости і транспортні тунелі» (рівень магістра)
Можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів регламентується ЗУ «Про освіту», нормативними документами МОН України, визначається стандартами ХНАДУ, база яких постійно оновлюється: СТВНЗ 7.1-03:2024 Положення про організацію освітнього процесу в Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_Standart/new_pologennya/stvnz_7.1_03.pdf
СТВНЗ 92.1-01:2022 Вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти в Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/user_upload/stvnz_92.1_01-2.pdf
СТВНЗ 93.1-02:2023 Навчання здобувачів вищої освіти за індивідуальним графіком у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/user_upload/stvnz_93.1_02.pdf
СТВНЗ 52.1-03:2024 Про організацію практики здобувачів Харківського національного автомобільно- дорожнього університету www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_Standart/pologeniya/stvnz_52.1_praktika.pdf
СТВНЗ 62.1-01:2021 Організація дуальної форми навчання в ХНАДУ www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/user_upload/stvnz_62.1-01.pdf
СТВНЗ 93.1-02:2023 Навчання здобувачів вищої освіти за індивідуальним графіком у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/user_upload/stvnz_93.1_02.pdf
Вибіркові ОК розміщені на офіційному сайті ХНАДУ в «Каталозі вибіркових дисциплін» www.khadi.kharkov.ua/education/katalog-vibirkovikh-disciplin/, якій щорічно оновлюється. Вибір ОК реалізується через анкетування здобувачів на «Навчальному сайті ХНАДУ» (платформа Moodle) (dl2022.khadi-kh.com/course/index.php).
Покрокові інструкції для здобувачів щодо проходження процедури вибору ОК розміщені на сторінці випускової кафедри (rcf.khadi.kharkov.ua/kafedri/mostiv-konstrukcii-i-budivelnoji-mekhaniki-im-vo-rosiiskogo/magistr/).