З 30 червня по 5 липня 2025 року в Жешувській політехніці імені Ігнація Лукасевича, Польща, відбулася літня школа TransLearnN курсу C2 “Сталі бізнес-моделі” (Sustainable Business Models – SBMod). Проєкт, а отже і літня школа, співфінансуються ЄС у рамках програми Erasmus+ Cooperation Partnerships.
Третя літня школа “Інноваційні практики” стала заключною в реалізації завдань проєкту зі створення міждисциплінарних курсів за кращими європейськими практиками для допомоги українській вищій школі в умовах пост-військового відновлення України. Захід був спрямований на озброєння студентів знаннями та інструментами для вирішення екологічних, соціальних та управлінських (ESG) викликів шляхом інтеграції принципів сталого розвитку в основні бізнес-стратегії через застосування ключових рамок та практичних підходів для розробки відповідальних та прибуткових бізнес-моделей.
У програмі взяли участь студенти з різних міст України, які висловили бажання опанувати міждисциплінарний курс. Курс розробили разом команди університетів-партнерів міжнародного консорціуму TransLearnN. Організацію заходу здійснила Жешувська політехніка імені Ігнація Лукасевича під керівництвом супервайзера проєкту Мірослава Сьмєшека. Основним завданням школи було розвинути у студентів компетенції у сферах:
Навчальні результати включали:
Літня школа мала комбіновану структуру:
Перша частина (онлайн) – студенти ознайомилися з вісьмома загальними лекційними модулями курсу “Сталі бізнес-моделі”:
Друга частина (30 червня – 5 липня, очно в Польщі) – інтенсивна практична програма в кампусі університету в заповідному містечку Безмехова Гора. Програма включала:
Робоча програма міждисциплінарного курсу передбачала ознайомлення з сучасними викликами, ризиками та можливостями, з якими стикається бізнес в контексті сталого розвитку, вивчення рамок, стратегій та інструментів для трансформації бізнес-практик у сталі організації.
Також програма включала польові дослідження та екскурсії: знайомство з інтелектуальною транспортною системою Жешува, вивчення зеленого переходу Жешувської політехніки, ознайомлення з проєктами та програмами сталого розвитку міста Жешув та Підкарпатського воєводства, екскурсію по кампусу університету.
Пілотування курсу під час літньої школи мало на меті провести апробацію і отримати від експертів зворотній зв’язок щодо досягнення результатів навчання. Учасники представили фінальні презентації своїх проєктів, продемонстрували набуті знання та навички в галузі розробки сталих бізнес-моделей. Завершальна сесія включала рефлексію над пілотним курсом, рекомендації щодо покращення та вручення сертифікатів. Також відбулися екологічні ігри, які допомогли закріпити отримані знання в неформальній обстановці.