Команда кафедри екології - співвиконавець проекту Erasmus+ «Партнерство у сфері співпраці» «Трансформаційна навчальна мережа для забезпечення стійкості – надання можливості українській вищій освіті забезпечити стале та надійне відновлення (післявоєнної) України», який триватиме з 01.10.2023 по 30.09.2025. Проект керується Університетом сталого розвитку Еберсвальде в Німеччині. Крім того, в якості партнерів до проекту було залучено ще шість українських університетів, один литовський, один польський та один чеський університети, також 14 асоційованих партнерів. Протягом всього терміну проекту команда науковців кафедри екології виконувала модерацію одного з головних пакетів проекту – розробку інноваційних міждисциплінарних курсів; приймала участь у розробці Настанови зі сталого розвитку українських університетів; також систематично реалізувала розповсюдження інформації шляхом забезпечення ефективної комунікації та обміну результатами та досягненнями проекту з широким колам зацікавлених сторін, включаючи науковців, політиків, організації громадянського суспільства та широку громадськість в Україні та за її межами. Головною метою поширення інформації про проект є створення видимості, обізнаності та залучення, а також сприяння створенню спільноти практиків для сталого та стійкого розвитку в Україні, щоб вплинути на процес прийняття рішень та забезпечити включення та врахування суворих критеріїв сталого розвитку в процесі відновлення.
В терміни 21-26 вересня 2025 року за підтримки координаторів - Університету Єберсвальде , Німеччина, відбулася фінальна зустріч всіх учасників проєкту TransLearnN. Команда кафедри екології прийняла участь в обговоренні результатів всіх робочих пакетів проєкту: в обговоренні дорожньої карти впровадження Настанови зі сталого розвитку університетів, результатів співпраці з громадами щодо впровадження принципів сталого управління розвитком громад. Під час обговорення було акцентовано увагу на баланс між трьома основними компонентами: економічним зростанням, соціальною справедливістю та екологічною стійкістю. Учасники підкреслювали необхідність врахування та запровадження ключових принципів під час співпраці університетів та громад : принципу обережності, передбачення та запобігання шкоди довкіллю, балансування антропогенного навантаження з ресурсним потенціалом та збереження цілісності екосистем. Команда фахівців кафедри екології модерувала один з днів фінальної зустрічи ,присвячений обговоренню результатів роботи над міждисциплінарними курсами. Доктор, професор Наталія ВНУКОВА акцентувала увагу на ризиках , які виникали під час роботи. Вона відмітила під час виступу, що в Україні вперше запропоновано інноваційну методику розробки та впровадження універсальних міждисциплінарних курсів , ціллю яких є надання здобувачам базових принципів методології сталого розвитку, подолання ризиків під час розробки екологічно спрямованих проектів та економічних інструментів для їхньої успішної реалізації. Особливостями реалізації амбітних завдань пакету була саме командна робота команд університетів - партнерів Консорціуму над окремими блоками курсів. Під час реалізації пакетних завдань були розроблені та пройшли апробацію методичні засади реалізації масштабних робіт з повного циклу методологічного забезпечення освітнього компоненту для здобувачів вишів. Унікальність пілотування пакету полягала в необхідності забезпечення під час роботи всіх структурно-організаційних етапів технічного, психологічного , професійно спрямованого супроводу для отримання необхідного результату під час роботи команд , які складалися з багатьох спеціалістів різних професійних напрямів , із різних українських та європейських університетів. Доцент Марина БАРУН під час звітування щодо технічних питань та результатів роботи під час складання уніфікованих освітніх компонент , підкреслила ,що вони можуть бути імплементовані в будь-яку освітню програму ,а також підкреслила, що використовувались нові програмні продукти такі як дошка Міро, Канва та інші. Доцент Юлія КАЛЮЖНА під час модерування воркшопу ,присвяченого апробації курсів під час літніх шкіл оф-лайн , розповіла про досвід змішаного методичного забезпечення курсів. Коли лекційний матеріал забезпечили протягом інтенсивної роботи в ZOOM під час інтерактивного спілкування з аудиторією всіх університетів партнерів лектори різних вишів ( що стало ще одним інноваційним результатом пакету) ; практичні роботи та оцінювання засвоєння матеріалу проходило оф-лайн в європейських університетах-партнерах проєкту. За результатами роботи всі здобувачі, що отримали позитивні результати тестування ,отримали сертифікати ( 180 кредитів ECTS), які можуть бути враховані як результати неформальної освіти.
ХНАДУ, завдяки системної політики, яку впроваджує колектив під керівництвом Ректора професора Віктора БОГОМОЛОВА в напряму інноваційного сталого розвитку університету, успішно підтвердив свій статус інноваційного університету майбутнього, який має кадровий потенціал та всі ресурси для реалізації самих амбітних освітньо-наукових завдань під час партнерської роботи за міжнародними проєктами.
The team of the Department of Ecology is a co-implementer of the Erasmus+ “Partnership for Cooperation” project “Transformational Learning Network for Sustainability – Enabling Ukrainian higher education to ensure a sustainable and robust reconstruction of (post-war) Ukraine”, which runs from October 1, 2023, to September 30, 2025. The project is coordinated by Eberswalde University for Sustainable Development (Germany).In addition, the consortium includes six Ukrainian universities, one Lithuanian, one Polish, and one Czech university, as well as 14 associated partners.Throughout the project period, the research team of the Department of Ecology has served as the moderator of one of the key work packages — the development of innovative interdisciplinary courses; participated in the creation of the Guideline for Sustainable Development of Ukrainian Universities; and consistently carried out dissemination activities by ensuring effective communication and exchange of project outcomes and achievements with a wide range of stakeholders, including academics, policymakers, civil society organizations, and the general public in Ukraine and beyond.The main goal of these dissemination efforts is to foster visibility, awareness, and engagement, as well as to promote the formation of a community of practice for sustainable and resilient development in Ukraine, influencing decision-making processes and ensuring that strict sustainability criteria are integrated into the national recovery process.
Between 21–26 September 2025, with the support of the project coordinators from Eberswalde University, Germany, the final meeting of all TransLearnN project participants took place.
The KhNAHU Department of Ecology team took part in discussions of all project work package results, including the roadmap for implementing the Guideline for Sustainable Development of Universities and outcomes of collaboration with local communities in applying principles of sustainable governance.
During the discussions, special attention was given to maintaining a balance between the three main pillars: economic growth, social justice, and environmental sustainability. Participants emphasized the importance of integrating key principles in university–community cooperation: the precautionary principle, prevention of environmental harm, balancing anthropogenic pressures with resource capacity, and preserving ecosystem integrity.
The Department of Ecology team moderated one of the days of the final meeting dedicated to discussing the results of work on interdisciplinary courses.Professor Nataliia Vnukova emphasized the challenges and risks faced during implementation. In her speech, she noted that for the first time in Ukraine, an innovative methodology was proposed for the development and implementation of universal interdisciplinary courses aimed at providing students with fundamental principles of sustainable development methodology, managing risks in the development of environmentally oriented projects, and applying economic instruments for their successful implementation.
A distinctive feature of this ambitious work package was the team-based collaboration among consortium universities on individual course modules. During implementation, methodological foundations for a comprehensive cycle of educational component development were created and piloted.The uniqueness of the piloting phase lay in ensuring technical, psychological, and professionally oriented support at all organizational stages of teamwork involving specialists from various disciplines and universities across Ukraine and Europe.Associate Professor Maryna Barun, reporting on technical issues and outcomes of unified educational components, emphasized that they can be integrated into any educational program, and highlighted the use of modern digital tools such as Miro, Canva, and others.Associate Professor Yuliia Kaliuzhna, moderating the workshop on course piloting during offline summer schools, shared her experience with the blended methodological approach. The lecture materials were delivered intensively via Zoom through interactive engagement by lecturers from various partner universities (another innovative outcome of the package), while practical sessions and assessment were conducted offline at European partner universities.Upon completion, all participants who successfully passed the assessments received certificates (180 ECTS credits), which can be recognized as outcomes of non-formal education.
Thanks to the systematic policy implemented under the leadership of Rector Professor Viktor Bohomolov, Kharkiv National Automobile and Highway University (KhNAHU) has once again confirmed its status as an innovative university of the future — one that possesses the human and resource potential to accomplish the most ambitious educational and scientific objectives within international partnership projects.